utorok 13. augusta 2013

Kvázi edamane soya bean salad :)



Poznáte edamane? Ide o veľké zelené sójové fazuľky, ktoré sa najjednoduchšie jedia uvarené v osolenej vode. Vhodné sú do šalátov, ale aj do stir-fry jedál. Ak sa k tomu máte možnosť dostať, tak veľmi odporúčam ochutnať. Ja som ich prvý krát jedla v Anglicku a je to naozaj mňamka.

Momentálne sa nachádzam v Nemecku a aj napriek tomu, že v meste, v ktorom žijem je mrte aziatov, nájsť tu poriadny azia food shop je takmer nemožné. No a do najbližšieho mesta, kde by som niečo také našla a kde vraj dokonca žije 1 % Japoncov (tvrdil mi to môj japonský kolega, takže to asik bude pravda :D), aj napriek tomu, že nie je až tak vzdialené, mne samotnej, ktorá tam nikdy nebola a navyše ani po nemecky nevie, sa mi veľmi ťažko bude cestovať a niečo tam hľadať. Objavila som však tu na trhu so zeleninou a ovocím niečo podobné. Ide o klasickú fazuľu, ale jednotlivé fazuľky sú tiež veľké a zelené. Mne sa ich podarilo trochu prevariť, lebo som sa pozabudla, a akosi stratili farbu, ale chutili aj tak super. Síce mierne odlišne, ale super. Na omáčku som zmiešala sójovú omáčku s čerstvou citrónovou šťavou. A na dochutenie som to posypala pokrájanou jarnou cibuľkou.


1 komentár: