piatok 31. mája 2013

Koncert na shakuhachi a koto

Moja včerajšia kultúrna akcia



Tento rok oslavuje SR 20 rokov od vyhlásenia samostatného štátu a zároveň je to aj 20 rokov od nadviazania diplomatických stykov samostatnej SR s Japonskom. Pri tejto príležitosti sa budú organizovať rôzne podujatia, ktoré sú akousi oslavou dlhoročných dobrých vzťahov a taktiež poskytnú hlbší pohľad do japonskej kultúry. Jedným z takýchto podujatí bol aj včerajší koncert organizovaný Veľvyslanectvom Japonska v SR v spolupráci s MČ Staré Mesto - Bratislava, ktorého som sa zúčastnila. Šlo o hru na  na tradičné japonské hudobné nástroje shakuhachi a koto v podaní japonských umelcov Hiroshiho Yonezawu (shakuhachi - dychový nástroj) a Eriko Kumazawa (koto - strunový nástroj). Koncert trval niečo vyše hodiny, pričom zazneli po dve sólo vystúpenia a tri duety (aj s prídavkom). Naživo som ešte japonskú tradičnú hudbu nevidela a bolo to naozaj emotívne, najmä tie duety. Zaujímavé bolo, že priamo počas hrania no koto si hudobníčka prelaďovala nástroj. Ťažko popisovať hudbu, ale bolo to typicky japonské. Ako inak :D Mne osobne sa to veľmi páčilo, melódia bola príjemná a pomalé časti sa rovnomerne striedali s dynamickými, takže obecenstvo stále niečo nové prekvapilo. Dokonca sa mi aj od migrény uľavilo, ktorú som pred koncertom dostala. Ale možno to bolo aj čokoládou, čo sme tam počas prestávky natajňáska schrúmali :D

Aby som to zhrnula, som kultúrne vyžitá a teším sa, čo ďalši nám pripravia :)

Event s programom nájdete tu alebo tu


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára